Reklama, reklama

      Możliwość komentowania Reklama, reklama została wyłączona

Reklama to obszar niezwykle szeroki i co do tego nie ma najmniejszych wątpliwości. Zresztą nie trzeba chyba nikomu tej kwestii uświadamiać, ponieważ na co dzień to obserwujemy. Reklama stała się już częścią naszego życia i taki stan rzeczy musimy po prostu zaakceptować. W prasie, w radiu, w telewizji, w internecie – wszędzie mamy reklamę, która nas wręcz czasami atakuje. No cóż, taka jest rola wszelakich tekstów reklamowych. Do tego dochodzą jeszcze tzw. gadżety reklamowe, takie jak: napoje reklamowe, słodycze z logo, koszulki firmowe, długopisy z nadrukiem i całe mnóstwo innych jeszcze rzeczy. Nawiasem mówiąc, takie napoje reklamowe czy inne gadżety to artykuły, które cieszą się sporym zainteresowaniem klientów wielu firm reklamowych. Dlaczego? To proste, gdyż dzięki nim można dosłownie wyjść do potencjalnych kontrahentów. Ludzie uwielbiają wręcz otrzymywać wszelkiego rodzaju gratisy. To oczywiste, ponieważ takie rzeczy, oprócz funkcji reklamowej, spełniają przede wszystkim funkcje użytkowe i to jest najważniejsze dla kogoś, kto je otrzymuje. Wszak herbata pita z filiżanki z logo smakuje tak samo jak z tej, którą kupiliśmy w sklepie. Wszak jej smak zależy od gatunku herbaty, nie filiżanki.
Jeśli ktoś chciałby rzeczywiście skorzystać z usług firmy zajmującej się reklamą, może to zrobić bez najmniejszego problemu. Trzeba tylko namierzyć takich usługodawców i można zlecić im zadanie do wykonania. Czasami będzie to pojedynczy komunikat reklamowy, a innym razem szeroka kampania promocyjna. Wszystko zależy od tego, jakie mamy potrzeby w tym zakresie. Faktem jest, że tylko dobrze zrealizowana reklama ma sens, w przeciwnym wypadku skończy się na wyrzuceniu pieniędzy w błoto.
Skoro już jesteśmy przy reklamie, warto jeszcze na koniec wyjaśnić, mechanizm tworzenia komunikatów reklamowych. Otóż, buduje się je wg schematu AIDA. To skrót od czterech angielskich słów: attention (uwaga), interest (zainteresowanie), desire (pragnienie) oraz action (działanie). Innymi słowy mówiąc, reklama ma zwrócić uwagę odbiorcy na reklamowany produkt, zainteresować go nim, wzbudzić w potencjalnym kupującym pragnienie posiadania danej rzeczy oraz spowodować, że ten po prostu kupi reklamowaną rzecz.